mandag 26. april 2010

Hjemme igjen!

Det var det. Tilbake i ferdelandet, gode gamle Norge. Familie og venner. Alle er på skole og jobb da, untatt meg, jeg har allverdens med tid. Og så kommer de blide og fornøyde hjem senere i dag. Kjempedigg :)
Jeg kan sitte å gå gjennom bilder og filmer og dagboknotater (det er gøy altså, tenkte så mye rart i starten av oppholdet på Madagaskar! Skal du jobbe i utlandet, så skriv dagbok- bare gjør det) på dagtid. Vinterferien jeg aldri fikk, er nå. Vinter? Eller vår? Vårferie- selv om det er KALDT!

I går tenkte jeg jeg skulle gå til Filadelfia på gudstjeneste. Kvart-på-12-bussen. I kjent stil er jeg klar til å gå til bussen fem minutter før den kommer, og så kommer jeg på at jeg har glemt noe. Jenteproblemet: "Jeg har ikke noe å ha på meg!" Det var sant. Slitte kippkjappere brukt i fjøset, og ingen varm jakke. Jeg fant skoa fra i høst i et skap, og søstra mi hadde ei jakke som passa i det samme skapet. Yes! Fortsatt 3 min å gå på. Til bussen. Bussen! Buss koster penger!
Jeg hadde et busskort en gang, har hatt norske penger også. Men hvor finner du sånt ? Og så nøkkel da, de som var hjemme på det tidspunktet lå i sin dypeste søvn... Jeg må låse. En stund siden jeg har vært hjemme gitt... Tilbake i gamle vaner- jeg løp så fort jeg kunne nedover gata. Kondisen holdt fortsatt til bussholderplassen. Jeg rakk bussen så vidt. Alt var som det skulle være. Ja nå er jeg hjemme igjen. :)



Hvor er de?!

2 kommentarer:

  1. Veldig deilig å være her igjen, men ganske rart også! :) Tror vi skal innom Tomb i løpet av våren, foresten :D

    SvarSlett