lørdag 3. april 2010

Lemur i hagen

18. mars

Satt på PC-kurs (syklonregnet har visst ingen ende, så siden jorda er for bløt til å jobbe med, har vi PC-kurs i stedenfor). Utenfor vinduet står det noen frukttrær. Og mens jeg gløttet ut, så jeg noe i en av bananpalmene… ”Oi” sa jeg, og gned med i øynene. Dersom det ikke var en merkelig katt, så var det er lemur jeg hadde sett! Dermed ble det en liten pause der alle stormet ut. Olve løp for å hente kameraet, og vi ble stående å beundre det lille dyret inne på tunet vårt. Kjempekult…

Jeg kunne ikke skjønne hva som skjedde da en av gutta tok opp en bambusstokk og stakk opp mot den søte pelsdotten. Og resten av gjengen stod og heiet. De skjønte ikke hvorfor jeg ble overrasket. ”Helene da, ingen vil vel ha lemurer i hagen! Hallo, de spiser bananene!”. Pål sine høner, Rakotos bananer, det går vel for det samme. Lemur eller rev, vi vil ha maten vår i fred.



Foto: Olve Stendal

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar